Thursday, March 24, 2011

poning den

semalam saya kena attend meeting, dan yang paling xsyioknya kena jadi pencatat minit plak dalam meeting tu. memang la satu tugas yang xberkenan di hati nurani. dalam masa 3 hari dah kena siapkan minit dan edarkan kat ahli mesyuarat kan. dalam meeting, chairperson tu dok la bercakap speaking london, xde la jadi masalah sangat coz bole la paham jugak. yang menjadi masalahnya nak translate balik bijik butir words ke dalam malay. alamak, menjadi pening nak fikir words yang sesuai dan sedap didengar dan menjadikan ayat cantik dan lenggoknya menjadi sedap mata membacanya.


itu la pasal hari ni macam pening-pening lalat skit gamaknya. dari pegi memang dah terasa pening. pas tu perut pulak buat hal, meragam. rupanya member yang membeli kat kedai yang sama pon merasai ke tandas beberapa kali hari ni. nasib baik ada geng kang. ingatkan apa hal perut tetiba sakit ni. risau pulak. rasanya malam tadi xde makan menda yang tajam. sekarang ni kena berhati-hati skit kan.



dalam keadaan pening-pening lalat ni, tengok2 jam ingatkan lagi 10 minit pukoi 5, ghupe-ghupenya lagi 10 minit kol 4 pulok dah. haiyooo....lagi bertambah la pening say nih. tolonglah cepat skit putaran jam tu. tapi bile kat umah kang, putaran jam lambat sket pon xpe coz saya nak tido lama sket. mintak-mintak la masa nak drive balik kang pening ni xmemudaratkan pemanduan di jalan raya. takut kang xpasal jer kena horn ngan orang lain kan.


ok, entry ni short sahaja kerna daku pening.....

No comments:

Post a Comment