Tuesday, March 15, 2011

intai baby

semalam pegi scan perut dekat klinik bersalin pertiwi. my fren advice pegi scan if lambat lagi nak pegi bukak bukumerah. saya yang menurut perintah ni pon pegi la. sekarang dah nak masuk 13 weeks. bila doc scan semalam nampak la tangan dia dah terkapai-kapai.

doc: awak nampak tu tangan dia tengah berenang-renang, bergerak-gerak
saya: nampak, heartbeat dia dah ada ke?
doc: dia dah bergerak-gerak tu mesti la ada heartbeat. nampak tak hantung berdegup tu
saya: aahh....nampak

pas dah scan, doc akan ukur panjang baby tu. doc ni xtanya pon bila period saya n trus bagi EDD refer to besar baby. uhh..saya agak kagum bila EDD yang doc bagi tu memang tepat dengan EDD yang saya kira sendiri (refer to calculation kat internet) iaitu pada 25 September. dasyat kan teknologi sekarang ni.

saya masuk jumpa doc sensorang aja. mulanya pegi kat kedai asbend, dia kata pegi daftar dulu. saya pon pegi je la.sampai kat sana xde patient menuggu, so pas dafter saya trus masuk. hp plak xbwk time tu, saja tinggal kat kedai asbend. nak pegi panggil dia malas lak nak berjalan balik ke kedai dia. trus aja la masuk. dah scan sume, bayar, kuar dari klinik asbend pon datang. hahha...dia dah tertinggal kapal. dia tanya ada nampak jantina x. saya kata mana ada.siasanya 16 weeks above baru nampak.

gambar ada doc print. nanti dah scan saya upload yer....

No comments:

Post a Comment