Sunday, February 27, 2011

my bestie call me

di kala sedang mengelmun sebelum tido lunch time td, saya dikejutkan dengan 1 call. kacau daun betollah. baru aja nak tido. received call from anis (my bestie when i kat TI penang). dia bagitau nak pegi UMRAH 9 Mac (2 MINGGU) . terharu la pulak bila dia call just nak inform yang tu. before ni saya dah penah pesan kat dia "kalau nak pegi umrah lagi jangan lupa bagitau ako tau..tau..tau...". seperti biasa dia akan jawab "ye la amy, ako bagi tau ko". mostly fren kat TI penang panggil saya AMY. time tu kat sana terlampau ramai la orang yang bernama ain. so, saya pon suh diaorang panggil amy. kang senang tu, saya sorang jerk nama macam tu. xde la perasan tertoleh-toleh bila orang panggil nama ain kan. sampai sekarang la lekat nama amy tu kalau frens dari penang call/msg.

saya nak jubah, tapi anis kata dekat madinah yang banyak jubah berkualiti dan cantik-cantik. nanti dia dekat madina semalam aja, so mungkin xsempat nak membeli. ok, xpe, saya paham dia pegi sana nak beramal ibadat, bukan nak menyopping. so, saya kirim buah tin aja la.

dia pergi sana dua minggu, dia nak jumpa saya sebelum berangkat ke sana. tapi dia pulak yang sibuk time weekend. saya kata "nanti bila ko free ko call aja la ako, then kita jumpa". anis ni wat MLM, tu yang bizi rekrut orang untuk bisnes dia. saya pernah cakap ngan dia, "kalau ko dah kaya nanti, belanja ako pegi umrah tau. lagi banyak pahala ko dapat". ini adalah kali ke-2 la anis pegi buat umrah. saya doakan semoga perjalanan anis dipermudahkan serta doanya diperkenankan oleh ALLAH



ni masa lunch ngan dia kat delicious, bangsar



tangok tu, dia siap abihkan portion makanan saya


P/S : anis kata dia nak berdoa agar cepat bertemu jodoh agar bila dia dapat anak nanti, boleh kenenkan ngan anak saya. tapi saya yangbermulut laser ni jawab "xnak, ko baka hitam!".jawapan yang agak biadap, tapi anis ni xkisah kita cakap apa pon asalkan DALAM HATI TIADA KHIANAT.

No comments:

Post a Comment