Wednesday, July 13, 2011

rumah dalam proses

owhh...kali ni nak cerita pasal umah lagik. semalam pegi wat site visit (ececeh..bajet site engineer pulak). tingkat dah pasang, tile kat ruang tamu dah pasang tapi belum siap sepenuhnya. lupa pulak nak tangkap gambar progress untuk umah ni. xpe petang ni saya akan tangkap secebis gambar unutk ditempekkan dalam blog ni ya.

lantai luar kontrek tu belom touch lagi. mungkin tunggu lantai dala siap, baru pasang yang luar. last sekali nanti kontrek tu akan pasang pintu depan dan pintu bilik. langkah seterusnya adalah kena cat umah tu. memula kena undercoat ngan kaler putih. pas tu baru cat dengan kaler apa yang kita nak. saya macam nak pilih kaler grey. tengok dalam majalah macam cun aja. tepi belom pegi kedai cat. xbleh nak wat final decision untuk kaler ni. asbend kata kalau pegi kedai cat, diaorang boleh bancuhkan kaler apa yang kita nak. canggih betol teknologi sekarang ni. banya jugak yang kena cat. seluruh rumah, luar dan dalam kena cat baru. xpasti la sempat siap menjelang puasa ke x. masa bulan puasa sapa pulak yang nak buat keja sume tu kan.cat aja amik masa dalam seminggu. pas tu nak kemas barang, nak hangkut barang lagi. kalau xsempat pas raya jugak la baru sambung keja. bila puasa, badan dah penat. malam perut dah penuh, memang xde masa nak membuat kejanya.

saya harap keja berkenaan umah ni berjalan lancar. b4 ni ada je masalah kontrek tu. nak renew passport la, nak cop passport la, tile xde stok la. naik marah pulak saya yang menunggu ni. orang lain yang start reno umah lambat dari saya pon dah siap. ari tu indon kontrek tu cuti sampai seminggu. nasib la saya ni xde menyewa umah, kalau menyewa memang nak push indon tu suh siapkan keja cepat. tapi bila dia dah start wat keja, memang puas hati. dia buat kemas. xsabar nak deko-deko umah. padahal bukannya kreatif sangat pon, ataupon saya ni sebenarnya xde seni......hahahaha...................

No comments:

Post a Comment