Tuesday, July 26, 2011

apasal macam lain

semalam xkeja. semalam jugak hari gaji. datang opis pagi ni saya pon check la maybank2u. macam pelik pulak gaji xbertambah (konon nak tunggu backdated gaji). saya pon try bukak ANM nak tengok payslip online. tapi malangnya ANM xbuleh bukak pulak. saya tanya la member saya, dia kata backdated dia macam dah masuk. tapi dia nak check payslip pon xbuleh.


masa sampai kat desk saya after semayang tadi, ada 1 surat kat atas meja. tengok dari perbendaharaan. bila bukak rupanya pinjaman perumahan saya dah start potong bulan julai. patut la tengok gaji dah macam makin berkurang aja. rupanya dah start potong duit umah.






selama ni dok tertanya-tanya bila diaorang nak potong duit umah, nah hamikkkk ko. dah potong bulan ni. jadi, selama 25 tahun silalah berbelanja dengan berhemahnya. jangan dok asyik bukak blog sana sini nak beli itu ini. sila muhasabah diri. tenangkan diri, kawal diri....hahahaha...peringatan dan amaran unutk diri sendiri.

No comments:

Post a Comment