Thursday, January 27, 2011

LANTAI KAYU

hari sabtu dan ahad ni nak gunakan masa dengan pergi survey tile, pintu. dan i ajak my sis untuk temankan also bagi pendapat. as usual asbend akan bizi dengan job dia repair keta. tapi biasanya dia akan setuju aja dengan cadangan bini dia. tu yang i suke. jadi xsusah nak pilih coz sebelah pihak will say OK.

untuk i punya bilik tido, plan nak buat lantai kayu. nampak lebih nyaman kot kalau terpandang kayu kayan ni. kononnya pecinta suasana rainforest. tapi memang dah lama dok aim lantai macam ni. kat ruang tamu guna tile yang biasa aja. kan i pernah berangan nak beli set bilik tidor jati from indon, so kononnya amtch la dengan lantai tu. biar semua nampak kayu kayan je dala bilik tu. mostly orang cakap lantai kayu ini akan menggelapkan ruang/bilik. ok, oleh kerana itu, i decide nak buat sliing door kat master bedroom tu. so, lebih banyak cahaya akan menembus masuk ke dalam bilik kami tu, plus master bedroom tu memang ada tingkap kat belah tepi coz umah kami end lot. i suke banyak tingkap, tapi asbend kata buat apa banyak-banyak tingkap. tang tu i agree je la dengan dia. tu je pendapat dia bagi. tang menda lain sume i yang konker.


urghh..speechless.....dengan lighting..memang thumb up kat lantai kayu ni
(rumah i bukan sebesar ni ye..ha3...)






see...very nice..sebab tu i suke
misi akan bermula sabtu petang lepas balik dari game futsal. game ni continue dari last week punya. harapnya game habis awal, jadi lebih banyak tempah akan i terjah untuk survey menda ni. tapi rasanya xbeli lagi kot coz kebanyakan orang kontrek wat umah xnak amik upah sahaja. diaorang akan kira sekali dengan harga barang. i nak pegi bli barang sendiri. lebih jimat kan. kita dah tau tempat mana yang murah n banyak pilihan. dah suh asbend dealkan ngan kontrek tu, tp dia mintak quote harga je, bukan nak tanya earlier sama ada diaorang nak amik upah sahaja atau tidak. geram je. tapi malas nak cakap lebih-lebih. kang ada yang sentap.

No comments:

Post a Comment