Monday, August 1, 2011

seadanya

walaupon puasa baru menginjak ke hari ke-2, mood raya telah saya rasai. memang la, banyak benda nak fikir untuk raya ni. tahun ni saya dah xmeniaga kat putrajaya. jadi, no side income. nak meniaga macam mana dengan perut yaang terboyot2 ni. memang xlarat nak angkat barang. kat situ agak panas, silap hari bulan mau saya pitam. xnak amik risiko. walaupon jauh di sudut hati nak sangat meniaga, best kalau customer datang menyerbu. lagi bertambah best, end of day kira duit sales. time tu mata berpinar, penat pon dah hilang.


dis year saya akan raya seadanya. baju raya pon buat sepasang aja. caftan, kalau rajin saya jahit manik. kalau masa dah suntuk saya akan tampal batu yang dah ada je. selebihnya saya pakai baju maxi yang dah ada.


masa raya item yang wajib dibeli oleh orang pompuan mestilah henbeg dan kasut. untuk tahun ni, saya cantas list untuk henbeg.kasut tu mungkin beli la, tp tu pon xsure lagi. hati ni macam dah tawar nak membeli sume tu. mana taknya, banyak ringgit malaysia saya dah labur kat umah baru. segala duit yang ada dicurahkan kesana. so, tahun ni pakai je la beg mana yang ada. nanti ada rezeki lebih boleh la beli. tapi dalam masa sek, kalau ada lebih pon saya rather spent untuk menda lain dulu. masa ni baru saya memikirkan KEHENDAK dan KEPERLUAN.


untuk baju anak pon belom fikir lagi nak beli kat mana. unutk dia kena jugak beli baju baru. biar dia happy nak beraya. agaknya masa-masa macam ni la baru teringat pengorbanan mak bapak kita dulu-dulu yang ada selai dua aja baju raya. tapi baju raya untuk anak-anak memang meriah. kita mak bapak ni dah merasa melaram dengan baju berpasang-pasang. sekarang ni biarlah anak pulak yang melaram.




p/s:apa la juadah bukak posa hari ni

No comments:

Post a Comment