Sunday, August 7, 2011

murtabak spesel

saya suke murtabak.itu hakikatnya. di bulan Ramadhan ni lagi la keinginan nak makan murtabak membuak-buak di hati. murtabak kat taman dato harun ni memang sedap sesangat. bagi 10 bintang la. nak makan murtabak ni kena order/bookig. kalau xmau booking/order, kena datang awal. dalam kol 3.30-5.30. selepas 5.30 sesiapa yang booking saja akan dilayan.tepat jam 5.30 murtabak untuk walk in akan abih. tengok ni gambar saya dapat snap masa diaorang beratur uutk beli murtabak. masa ni ibu mengandung macam saya dibenarkan duduk sementara tunggu murtabak masak.





berbalik kepada cerita booking, sesiapa yang dah booking murtabak, tapi amik lewat dari jam 6.30 petang, murtabak anda akan dilelong kepada sesiapa yang nak. ari tu pegi booking, 6.40 baru terhegeh-hegeh saya sampai tempat murtabak tu. alamatnya dia dah pon kemas tempat meniaga tu. saya punya part dah dilelong.



so, pengajaran, abang murtabak tu kata pas ni kena datang dalam kol 6.15 unutk amik murtabak yang dibooking. murtabak ni tebal sangat dan sedukup rasa. kalau xcicah ngan kuah/bawang pink tu pon xpe. memang dah sedap. fuhh....menjilat jari la. hari n i nak booking lagi murtabak ni.



menu berbuka puasa feberet saya ada dua je, roti john dan murtabak. kalau xorder murtabak, saya akan order roti john. memang WAJIB. roti john tu member asbend yang jual. so, sambil lalu depan gerai budak tu, asbend akan jerit, daging 1. then kol 7 kang baru datang amik. malas nak beratur panjang nak tunggu. itu lah kelebihan bila ada rakan taulan yang meniaga.

unutk air pulak, saya xkisah berbuka minum air aap pon. tapi prefer air buah xdak gula. kakak ipar saya meniaga air buah bulan puasa ni. so, ari2 sms dia n order air mangga xde gula kat dia. senang, semua main order. cukup time pickup je sume barang-barang tu. xpayah nak menunggu melenguhkan kaki.

No comments:

Post a Comment