Thursday, May 5, 2011

konpiuz kejap ??

hari ni masuk opis lambat. sebabnya pegi klinik kesihatan nak start untuk check-up perot ni. bila dah sampai terus la pegi kat kaunter pendaftaran. dialognya adalah berbunyi begini;-

saya: saya datang nak bukak buku
nurse: appointment pukul berapa?
saya: belum ada appointment sebab baru nak bukak buku
nurse: kenapa tadi xcakap nak buka buku....
(bukan ako dah cakap masa mula-mula bukak mulut ke td, atau suara ako ni lemak sangat sampai dia terlena masa ako bercakap)

nurse: awak dah check ke yang awak ni positif mengandung?
(motif soalan ini? adakah perut ako ni nampak flet macam perot amber chia?)
saya: dah check
(baru dia ni memandang ke arah perut ako)
nurse: sekarang ni dah berapa bulan?
saya: 5 bulan
nurse: sebelum ni ada pegi check kat mana-mana ker?
saya:xde, pegi scan aja
nurse: kenapa datang lambat sangat? ni anak mo berapa?
saya: anak no 2
nurse: anak no 2 patut kena datang awal. sekarang ni orang mengandung ada macam-macam masalah. masa anak pertama ada pape masalah x?
saya:xde
nurse: awak ni keja ke?
saya: keja
nurse: keja syif ke normal
saya: normal hour
nurse: xkeja syif, rumah pon dekat, tapi datang lambat. ni bila awak nak appointment?
saya: bila-bila pon xpe
nurse:hari selasa boleh?
saya:boleh

itu antara pot pet nurse dengan saya pagi tadi. saya malas pulak nak melawan or mejawab sangat. diamkan aja. kang sampai beranak pulak dia aim muke saya bila pegi checkup kan. so, silent is better.

ingatkan hari ni datang bukak buku leh trus start check. saya pon pulun la bawak urine siap-siap dari umah. takut dalam toilet kang ramai orang Q nak kuarkan urine. kena datang minggu depan pulak. so, balik la umah dulu. makan nasi lemak mak mertua saya masak, siap tambah menambah lagi. malam tadi xmakan. perut memang lapar. tapi mulut ni xterasa nak makan pape pon. so, main dengan zhaf, layan dia tengok CD shin chan ngan power rangers then tido. nak tunggu zul balik ntah kopl berapa. so, makan je la pagi tadi.

sampai je opis ni terus berkobar nak add story mory pasai nurse tadi. nurse kat klinik kerajaan ni memang xpyh la korang nak menjawab sangat. nanti dia cite kat sume kengkawan nurse dia.

dulu masa check-up zhafran nurse ada tanya;

nurse: sekarang anak awak minum sus apa?
saya: pediasure complete choc
nurse: keja kerajaan

perlu ke nak tanya sampai macam tu sekali...


lagi 1 situasi

saya: nurse, lambat lagi ke giliran saya? (dengan nada yang lemak lembut). anak saya dah menangis ni (masa tu zhafran baby lagi)
nurse: anak orang lain pon mengis jugak! dengan cam haramj***** dia jawab

boleh x dia jawab "sabar ye puan, saya check kat dalam kejap no giliran puan".
kalau macam tu punya jawapan sejuk sket la telinga ako ni.

itulah antara cabaran nak menghadapi nurse kat klinik kerajaan......

No comments:

Post a Comment