Monday, May 2, 2011

katun oh cotton

semalam hari cuti. petang tu keluar pegi shah alam. sekarang ni kan ada ariani sale. saya antara orang yang memenuhkan ariani shah alam. dalam kol 4 lebih tu dah keluar rumah, singgah kedai asbend kejap anta bekalan makanan kat dia (asbend ni kalau dah wat keja sampai xmakan). then straight ke shah alam. macam biasa di luar ariani dipenuhi dengan kaum adam a.k.a suami @ boypren yang meluat nak membantu bini @ makwe memilih tudung. kaum hawa pulak rancak memilih serta mencuba tudung kat dalam kedai tu. pilih sakan depa tu saya tengok. rembat berhelai-helai. memang dasyat lah kaun hawa dalam hal pilih-memilih ni. saya pon terjebak sama dalam kedai tu.

ada kain cotton punya tudung, murah nau reganya, RM25 hengget aja sehelai. saya pon pilih la 3 lai, kononnya kalau xpilih dulu sat lagi orang lain hamek pulak. tapi bila cube haram xsedap pon. walaupon muke saiz S, tetapi loggar dan awningnya tidak terletak. patut la korang jual RM25 ye. pandai ye korang nih
then pegi plak kat tempat tudung yang ada tone skit. pilih memilih, kat situ jugak saya try. orang jantan xdak kat situ, so xde la masuk fitting room. yang saiz S ngam. pakai sedap. awning kemas dan terletak. section seterusnya adalah tudung bercorak. amik 2 helai tudung. saja amik bercorak punya coz sekarang ni g keja memang pakai baju plain ada. blouse mengandung. mama pulak berkena 2-3 lai color. tapi kaler yang dia nak sume xde saiz S. kesian dia. empty handed la.bila saya tanya

"mama nak pakai baju kaler apa untuk raya tahun ni?"

dia jawab
"mam pon xtau la"

so, dia pon sebenarnya xtau nak pilih kaler apa. xde la dia beli.saya amik 3 lai aja, maleh nak beli bebanyak (malas ke xberapa nak ada ringgitnya..hahahaha).

mostly, orang yang datang kat ariani tu akan matchingkan kain yang diaorang beli kat jakel. FYI, jakel bebetol kat sebelah ariani aja. lepas dah membuat bayaran kat kaunter, saya bergegas ke jakel pulak. kononnya nak pegi beli kain, then nak datang balik kat ariani untuk sesi pemilihan tudung. kesian pulak kat mama, dah datang tapi xbeli tudung pulak kan.

masuk je kat jakel, kat tingkat 1 xde kain yang saya berkenan. proceed ke tingkat 2 pulak. mula-mula malas nak layan membeli kain pasang ni. saya bukannya buleh buat baju kurung pon. time raya tu tengah menghitung hari untuk delivery. saya suh mama aja yang pilih memilih.

tetiba kaki ni gatal pulak nak melangkah ke cotton punya tempat. salesgirl tu yang tarik saya ke sana sebenarnya. dia pon tunjuk la english cotton, cotton silk, cotton yang bersulam. mula-mula nak tabahkan hati xnak beli cotton coz dalam kepala fikir nak pegi beli kat indon aja. lagi 2minggu nak terbang ke sana.

tiba-tiba nampak 1 cotton ni macam menarik pulak. teliti punya teliti, then salesgirl tu menawarkan harga menarik (menarik ke????). tapi masa tu dok berfikir-fikir lagi. salesgirl tu bole pulak buat promotion macam ni "kak, kain ni kalau buat baju kurung moden memang cantik". haaa...layak ke aku ni nak pakai baju kurung moden cik kiah oiiii.... pas tu dia nak cover balik dia cakap " akak buat baju kurung pahang pon cantik jugak".

saya suh la dia potong 2 meter. tapi kain tu dah memang siap potong 4 meter. luckily ada yang dah siap potong 2.5 meter. saya amik yang tu aja la. kononnya nak buat dress (chist, padahal maxi mengandung). lepas yu, pegi pulak mencari kain unutk belah bawah. mula-mula nak guna chiffon, tapi malas lah, chiffon kena lining. lgpon kampong saya xdak ekon, jadi akan berpeluh meluh la saya. pakai kain crepe aja. lembut dan xperlu lining.

so, cottoon tu saya share ngan mama. rupanya bidang kain cotton tu 60. memang banyak lah lebihnya kalau guna untuk buat baju saya je. sharing is caring kan. kakak ngan mama memang tengah memilih kain masa saya sampai kat diaorang. masa tengah tunggu salesgirl tu tulih bill, saya pon saja berjalan lagi nak menengok kain, tetiba dengar mamt tu cakap 2 pasang RM50. padahal masa kakak ngan mama pilih n potong kain tadi sepasang RM65. so, saya pon tanya kenapa harga lain. dia kata happy hour. apa lagi, pergi balik kat salesgirl tu mintak harga happy hour la. mana leh lepaskan peluang ni kan.

pas dah siap pilih n potong kain, kami semua amik keputusan nak chow aja. makin lama dok kat situ, setan makin menyanyi di mata. pas bayar kuar trus balik. malas nak singgah ariani. dah penat.

otw balik, singgah seksyen 2 shah alam pulak. pekena ABC. mam yang nak makan abc. saya macam biasa minum sirap aja.

hujan sepanjang perjalanan nak balik umah. lebat pulak tu. sampai umah nak dekat kol 8 malam. dengan mood yang berbunga nak tunjuk kain yang saya beli kat asbend. bila tunjuk dia kata " kain ape ni?" then dia kata xcantik..hukalar...... laki memang xtau trend la. sedey aja. tp asalkan orang pompuan kata cantik tu maknanya memang chantek (perasan weyhhh).

tapi anak saya xsuke. kaler tu macam purple pink. dia dah siap cakap " no pink, ayang xsuke"
so, ada chance la saya nak beli baju lain nanti. alasannya, zhaff xsuke kaler ni...






































































































































































































































































































































































































































































































































































































..

No comments:

Post a Comment